Het Cubaans Latin koor CORO CANTORO

is meer dan een gemengd koor en CubaanslatinvolksmuziekZuid-Amerikaans

Je gaat vrolijker naar huis.

DOELSTELLING

Hoofddoel van Coro Cantoro is bijdragen aan het verbreiden van de Afro-Cubaanse en Zuid-Amerikaanse zang en muziek, waarbij plezier in het zingen centraal staat. De universele taal van de zang/muziek draagt volgens Coro Cantoro bij aan het slaan van bruggen tussen de diverse culturen. Vandaar de veel gehoorde uitspraak van Jorge Martínez Galán: “Doe maar lekker zingen!”

HET 'ZONNIGSTE' KOOR VAN NEDERLAND

De betekenis van Coro Cantoro is 'zingen uit het hart’. Kwaliteit, spontaniteit en vrolijkheid zijn hierbij sleutelbegrippen en kenmerken van de identiteit. De kracht van het koor is dan ook het uitstralen van energie en beleving.

Coro Cantoro staat ook voor multicultureel: iedereen – ongeacht achtergrond, ras, religie, of levensovertuiging – kan op basis van wederzijds respect lid worden van Coro Cantoro. Niet zo vreemd dus dat Coro Cantoro ook wel het ‘zonnigste’ koor van Nederland wordt genoemd..!

SMETTELOOS WIT

Eén van de uiterlijke kenmerken van de identiteit van Coro Cantoro is de witte kleding die de leden bij optredens dragen. Zo heeft het koor ook een spiritueel tintje, want wit staat voor zuiverheid en voert ook terug naar de Afro-Cubaanse traditie.